جواز

Javaz

جواز

Javaz

دانلود پاورپوینت آنتولوژی (Ontology) - مجوزهای نرم افزاری (Licence)

پاورپوینت آنتولوژی (Ontology) - مجوزهای نرم افزاری (Licence)

دانلود پاورپوینت آنتولوژی(Ontology) مجوزهای نرم افزاری (Licence) بررسی آنتولوژی(Ontology) مجوزهای نرم افزاری (Licence) پاورپوینت جامع و کامل آنتولوژی(Ontology) مجوزهای نرم افزاری (Licence) کاملترین پاورپوینت آنتولوژی(Ontology) مجوزهای نرم افزاری (Licence) پکیج پاورپوینت آنتولوژی(Ontology) مجوزهای نرم افزاری (Licence) مقاله آنتولوژی(Ontol

دانلود پاورپوینت آنتولوژی (Ontology) - مجوزهای نرم افزاری (Licence)

دانلود پاورپوینت آنتولوژی Ontology مجوزهای نرم افزاری  Licence
بررسی آنتولوژی Ontology مجوزهای نرم افزاری  Licence
پاورپوینت جامع و کامل آنتولوژی Ontology مجوزهای نرم افزاری  Licence
کاملترین پاورپوینت آنتولوژی Ontology مجوزهای نرم افزاری  Licence
پکیج پاورپوینت آنتولوژی Ontology مجوزهای نرم افزاری  Licence
مقاله آنتولوژی Ontology
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 456 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

 قسمتی از متن پاورپوینت :

 

تعداد اسلاید : 34 صفحه


آنتولوژی(Ontology) - مجوزهای نرم افزاری (Licence) 1 فهرست مطالب بخش اول : چکیده
مقدمه
تعاریف
اهمیت و ضرورت
سخن صاحب نظران
روش تحقیق
روش انجام کار
یک مثال تجاری از آنتولوژِی
نتایج تحقیق 2 1- چکیده :
اطلاعات و منابع موجود در وب بصورت فزآیندهایی رو به رشد هستند و استفاده کنندگان وب نیازمند یک درک مشترک از آنها دارند.
همچنین بیشتر سازمانها به دنبال روشهایی به منظور حداکثر کردن توان دارایی اطلاعات ذخیره شده در میان صدها پایگاه داده و برنامه های کاربردی بوسیله آوردن آنها در محیط تعاملی هستند.
آنتولوژی نقش اصلی را در مبادله اطلاعات و توسعه وب لغوی به سمت وب معنایی دارد.
آنتولوژی یک مدل مفهومی است که موجودیتهای واقعی در یک دامنه خاص و روابط بین آنها را به صورت صریح و رسمی مدلسازی می کند.
3 2- مقدمه :
تحقیق در زمینه آنتولوژی از اوایل دهه 1990،در میان محققان هوش مصنوعی شایع شد و بعدها به حوزه
های دیگر از جمله بازیابی اطلاعات،استانداردهای وب،وپایگاه های اطلاعاتی پیوسته نیز راه یافت.
اصطلاح آنتولوژی اغلب به درک معنایی ویا چارچوب مفهومی دانشی که میان اعضای یک حوزه معین
مشترک است،اطلاق شده است.
در معنی عام کلمه، آنتولوژی به شاخه‌ای از علم فلسفه اتلاق می‌گردد که به دنبال پاسخ به سؤالاتی از
قبیل «هستی چیست؟» و «چه ویژگی‌های مشترکی در بین تمام موجودات وجود دارد؟» می‌باشد.
آنتولوژی به دنبال ایجاد طبقه‌بندی‌هایی قطعی و انحصاری از موجودیت‌ها در تمام حوزه‌های هستی است.
4 3- تعاریف :
آنتولوژی توصیف رسمی یک دامنه است .
این توصیف دو بخش اصلی دارد : کلمات و روابط میان آنها
برای درک عملکرد آنتولوژی ها در وب معنایی،تعریف ”جان سوا “ مناسب به نظر می رسد.سوا می گوید
آنتولوژی دسته بندی از موضوعات یا عناصر موجود در یک حوزه خاص را بررسی می کند وبر اساس آن
بررسی، فهرستی از موضوعات را  ارائه می دهد.این فهرست که به تفضیل،انواع موضوعات وروابط میان آنها
را در حوزه مورد بررسی بیان می کند، آنتولوژی نامیده می شود. 5 4- اهمیت و ضرورت :
با افزایش پیچیدگی سیستم ها و نیازمندیهای اطلاعاتی ما
نیاز به بالا بردن سطح تعامل انسان با سیستم و
حداکثر کردن مقدار معناها وجود دارد .
6 5- سخن صاحب نظران :
5-1-یک آنتولوژی یک فهم مشترک از برخی زمینه­های مورد نظر است. ((Uschold,Gruninger,93))
5-2-یک آنتولوژی یک تئوری درباره موجودیت­هایی است که می­تواند در ذهن یک عامل باهوش وجود داشته
باشد. ((Wielinga and Schreiber 1993))
5-3-یک آنتولوژی برای بدنه دانشی که مربوط به یک وظیفه یا دامنۀ خاص است یک طبقه بندی  از مفاهیم
برای آن وظیفه یا دامنه را توصیف می کند که تفسیر معنایی آن دانش را تعریف می کند. ((Alberts))
5-4- آنتولوژی ها توافق هایی در مورد تصورات مشترک هستند. ((Chandrasekaran)) 7 6- روش تحقیق :
6-1-در این تحقیق با استفاد ه از یک روش نمونه برداری صفحات اولیه در مقیاس بزر گ و استفاده از
الگوریتمهای پردازش زبان طبیعی، تحلیلهای آماری و تکنیک های بازیابی اطلاعات، یک روش اتوماتیک

 


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

دانلود پاورپوینت آنتولوژی (Ontology) - مجوزهای نرم افزاری (Licence)

دانلود سیاست تقلیل روحانیون در دوره‌ی رضاشاه :بررسی موردی جواز عمامه

سیاست تقلیل روحانیون در دوره‌ی رضاشاه :بررسی موردی جواز عمامه

جواز عمامه گواهی بود که در عصر رضاشاه ( 13201304 ش) طبق قانون اتحاد شکل لباس به مجتهدان ، مدرسین دینی و محدثین داده می‌شد

دانلود سیاست تقلیل روحانیون در دوره‌ی رضاشاه :بررسی موردی جواز عمامه

سیاست تقلیل روحانیون 
دوره‌ی رضاشاه
جواز عمامه
بررسی موردی جواز عمامه
سیاست تقلیل روحانیون در دوره رضاشاه
دسته بندی علوم سیاسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42

سیاست تقلیل روحانیون در دوره‌ی رضاشاه بررسی موردی جواز عمامه


چکیده: جواز عمامه گواهی بود که در عصر رضاشاه ( 1320-1304 ش) طبق قانون اتحاد شکل لباس به مجتهدان ، مدرسین دینی و محدثین داده می‌شد و آنان با ارائه این مجوز به شهربانی محل ، اجازه ملبس شدن به لباس روحانیت را بدست می‌آوردند . این قانون در اواخر سال 1307 تصویب و در سالهای 1322-1308 به مورد اجرا گذاشته شد . در این نوشتار با استناد به اسناد جدید منتشره شده ، واکنش علما نسبت به این مصوبه مورد بررسی قرار می‌گیرد

 
مقدمه :
جواز عمامه گواهی بود که در عصر رضاشاه ( 1320-1304 ش) طبق قانون اتحاد شکل لباس به مجتهدان ، مدرسین دینی و محدثین داده می‌شد و آنان با ارائه این مجوز به شهربانی محل ، اجازه ملبس شدن به لباس روحانیت را بدست می‌آوردند . این قانون در اواخر سال 1307 تصویب و در سالهای 1322-1308 به مورد اجرا گذاشته شد . در این نوشتار با استناد به اسناد جدید منتشره شده ، واکنش علما نسبت به این مصوبه مورد بررسی قرار می‌گیرد .
بر اساس قانون اتحاد شکل لباس اتحاد شکل لباس اتباع ایران ،‌که به تاریخ دهم دی ماه 1307 از تصویب مجلس شورای ملی گذشت بجز هشت گروه از روحانیون :
1-مجتهدین مجاز از مراجع تقلید 
2-‌مراجع امور شرعیه دهات بعد از برآمدن از عهده امتحانات 
3-مفتیان اهل سنت 
4-ائمه جماعت ، پیشنمازان دارای محراب 
5-محدثین مجاز به روایت از سوی دو تن از مجتهدین 
6-طلاب مشتغل به فقه اصول پس از برآمدن از عهده امتحان ‌ 
7-مدرسین فقه و اصول و حکمت الهی 
8-روحانیون ایرانی غیر مسلمان 
بقیه اتباع ذکور ایران مکلف شدند « ملبس به لباس متحدالشکل بشوند» در ادامه درباره مجتهدین مجاز از مراجع تقلید اضافه شده است ، به اشخاص گفته می‌شود که اجازه نامه اجتهاد از مراجع تقلید یعنی : « اشخاصی که مرجعیت و قبول عامه آنها حیا و میتا مسلم باشد از قبیل مرحومین آیات‌الله : شیرازی ، خراسانی ، مازندرانی و یزدی و حضرات آیات‌الله : نائینی ، اصفهانی و شیخ عبدالکریم حائری » داشته باشند . همچنین درباره محدثین آمده است : « کسانیکه قوه تشخیص حدیث صحیح از تصمیم را داشته و دارا بودن این قوه تشخیص بوسیله دو نفر از مجتهدین مجاز تصدیق شده باشد » در پایان نیز وزارت معارف عهده‌دار تنظیم نظامنامه اجرایی آن معرفی شده است . البته در یک تغییر جزئی بعدا محدثین و طلاب مشتغل به فقه و اصول را نیز مکلف به برآمدن از عهده امتحان وزارت معارف برای دریافت مجوز لباس روحانیت نمودند . 
برای اجرائی کردن این قانون ، مقررات در نظامنامه امتحان طلاب در اسفند ماه 1307 در هیأت دولت به تصویب رسید . بر اساس این مصوبه ، همه ساله در فروردین ماه در تهران و مراکز ایالات و ولایات مجلس امتحان طلاب علوم فقه و اصول منعقد خواهد شد . افراد قبول شده می‌توانند از وزارت معارف تصدیق نامه مدرسی در یکی از علوم دریافت نمایند و بایستی همه ساله آنرا تجدید کنند . در سالهای بعد که دانشکده معقول و منقول به همین منظور تأسیس شد در تغییراتی که در این نظامنامه به تاریخ 15 بهمن 1315 بعمل آمد ، مقررات جدیدی تحت عنوان : « نظامنامه امتحان طلاب و تشخیص مدرسین معقول و منقول» تدوین گردید که بر اساس آن امتحان از فروردین به خرداد ماه تغییر یافت و تمام مراحل اجرایی آن به دانشکده مذکور واگذار گردید . 
در همین راستا همچنین مرکزی برای آموزش وعاظ تحت عنوان « مؤسسه وعظ و خطابه » تأسیس شد .این مؤسسه وابسته به دانشکده فوق الذکر بوده و وظیفه داشت که اهل منبر را بعد از امتحان ورودی به مدت دو سال آموزشی وعظ و خطابه دهد در گزارش برخی از جزوات منتشره از سوی این مؤسسه تحت عناوین : معرفه النفس ، فارسی ، شیمی ، تاریخ اسلام و اخلاق آمده است . وزارت معارف نیز موظف شد که فارغ التحصیلان این مؤسسه را برای ایراد سخنرانی در کنفرانس‌های عمومی که در مکانهای خاصی در شهرهای کشور تعیین می‌شد به کار گیرد . موضوع خطابه‌ها می‌بایست در زمینه مسایل تاریخی ، اخلاقی ، صحی ، ادبی ، اجتماعی ، اصول تجدد خواهی ، میهن پرستی ، شاه پرستی و آشنا ساختن عموم به ترقیات روز افزون کشور در عصر جدید باشد . گفتنی است که چون شرایط سنی این وعاظ 25 تا 45 سال بود ، مدتی بعد این ماده مورد اعتراض اهل منبر دارای سنی بالای 45 سال قرار گرفت . چنانچه در عریضه‌ای از سوی جمعی از وعاظ بوشهری با اشاره به اینکه آنان راهی برای تأمین هزینه زندگی « الا وسیله منبر رفتن » ندارند ، خواستار تجدید نظر در این قانون شده‌اند . گزارشهای چندی نیز از خودداری وعاظ جهت ثبت نام و تحصیل در مؤسسه مذکور حکایت می‌کند . که مجموع این مقاومتها باعث شد در فاصله کمتر از دو سال عمر « مؤسسه وعظ و خطابه » خاتمه یابد . اما گزارشهای متعدد دیگری نیز از واکنشهای پراکنده علما به این محدودیتها حکایت می‌کند به شرح ذیل مورد باز کاوی قرار می‌گیرد. 

دانلود سیاست تقلیل روحانیون در دوره‌ی رضاشاه :بررسی موردی جواز عمامه